GUNS.jpg

 uyi-group.jpg

在九零年初開始充斥著饒舌音樂時能在市場上佔有一席之地的重金屬團槍與玫塊出了不少經典的作品至今
吉他手Slash高超的solo技巧及主唱AXL高亢的嗓音下的組合至今仍然深植許多人的心

在這裡介紹大家幾首槍與玫塊代表作

Sweet Child O'Mine

 

 
Sweet Child O'Mine


She's got a smile that it seems to me
他用微笑的眼神看著我
Reminds me of childhood memories
讓我想起童年的回憶
Where everything Was as fresh as the bright blue sky
那每件事都像藍天一樣的鮮明
Now and then when I see her face
不經意我看著她的臉
She takes me away to that special place
它帶我回到那特別之地
And if I'd stare too long I'd probably break down and cry
如果我凝視太久 我可能會崩潰而哭泣
woah oh oh Sweet child o' mine
喔喔喔 我(心中)的美麗孩子
woah oh oh oh Sweet love of mine
我(心中)甜美的愛

She's got eyes of the bluest skies
它有著像最藍的天一樣的雙眼
As if they thought of rain
就像想到雨天
I hate to look into those eyes
我恨透了細看這雙眼
And see an ounce of pain
看一回便痛一回
Her hair reminds me of a warm safe place
她的秀髮讓我想到了那溫暖安全的地方
Where as a child I'd hide
我幼小時曾經藏匿的地方
And pray for the thunder And the rain
向閃電和雨禱告
To quietly pass me by
這樣靜靜的帶我度過
woah oh oh Sweet child o' mine

woah oh oh oh Sweet love of mine
woah oh oh Sweet child o' mine
woah oh oh oh Sweet love of mine

woah oh oh Sweet child o' mine
woah oh oh oh Sweet love of mine
woah oh oh Sweet child o' mine
woah oh oh oh Sweet love of mine

Where do we go Where do we go
Where do we go Where do we go
Where do we go Where do we go
Where do we go now
該何去何從



Don't Cry

 

 

Don't Cry


Talk to me softly There is something in your eyes
輕輕的告訴我 在你的眼裡我看到了些什麼
Don't hang your head in sorrow And please don't cry
不要將自己沉埋在憂傷理 請你不要哭泣
I know how you feel inside I've been there before
我了解你的感受 我也曾經如此悲痛過
Somethin is changin' inside you And don't you know
你的心思正在改變著 只是你並不了解

Don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
I still love you baby
我依然還是愛你的 寶貝
Don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
Don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
There's a heaven above you baby
天堂就在你的上方了 寶貝
And don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了

Give me a whisper And give me a sign
低聲的告訴我 並給我一個暗示
Give me a kiss before you tell me goodbye
在你說再見前 請給我一個吻
Don't you take it so hard now
不要把它想的這麼難
And please don't take it so bad
也請不要把它想的這麼壞
I'll still be thinkin' of you
我還是會想你的
And the times we had...baby
還有我們一起度過的時光 寶貝

And don't you cry tonight
然後今晚請別再哭泣了
Don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
Don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
There's a heaven above you baby
天堂不就在你的上方 寶貝
And don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了

And please remember that I never lied
請記得我從來沒有欺騙過你
And please remember how I felt inside now honey
並記得我現在心裡的感受 親愛的
You gotta make it your own way
你將要自己一個人走下去
But you'll be alright now sugar
但一切都會沒事的 心愛的人
You'll feel better tomorrow
明天你會感覺更好
Come the morning light now baby
早上的陽光升起 寶貝
And don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
And don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
And don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
There's a heaven above you baby
天堂不就在你上方 寶貝
And don't you cry
然後請別再哭泣了
Don't you ever cry
別再哭泣了
Don't you cry tonight
今晚請別再哭泣了
Baby maybe someday
寶貝 有那麼一天
Don't you cry
別再哭泣
Don't you ever cry
不要再哭泣
Don't you cry Tonight
在今晚 別再哭泣


這首don't cry是我蠻喜歡的一首歌 透過槍與玫瑰的詮釋 讓悲傷裡帶有爆發力的律動
二首歌的solo都是蠻經典的 如果有喜歡他們的朋友 可以多聽聽他們其它的作品哦^^

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 desertrose17 的頭像
    desertrose17

    desertrose17的部落格

    desertrose17 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()